onsdag 31 augusti 2011

SJUK - nej inte nu!

Jag kan bli dålig vilken dag som helst, bara inte idag, imorgon eller på fredag! Gissa vad? Igår kväll klättrade de små äckliga bacillerna in i min kropp och bröt ned mitt försvar med en round-kick. Känner mig golvad, tok snorig, tungt huvud, stukad själ, riktigt trött och allt det andra som man känner när man åker på höstens första förkylning.

Barnen hann vara på dagis i 2 h och sedan var de smittade av någon sorts super bakterier. Jag skyller mer än gärna på dagis när det gäller sjukdomar som kommer hem till vårat annars så friska, luftiga och härliga hem :)

Anledningen till att jag just nu inte kan vara sjuk är att imorgon börjar jag mitt nya arbete. Morgondagen är fullbokad med massa hej och hälsnings-möten, praktiska saker som ska lösas och andra viktiga saker som man avsatt just torsdagen till för min skull. Om jag inte kommer upp ur sängen imorgon kommer...jag vet inte. Å andra sidan har man ju inte lust att hälsa på någon som är smittade av den fasansfulla smittan - snorinfektion.

Hoppas natten gör underverk! Är det någon som sitter på en mirakelkur som avhjälper eller bara tillfälligt gör om mig till människa maila gärna eller gör ett inlägg på bloggen - jag är deperat!

1 kommentar:

  1. Stackare!! super olägligt ju..prutt!! Men hoppas natten gör under o att du kommer iväg imorgon! Lycka till kram!!

    SvaraRadera