söndag 7 augusti 2011

8,4 km - check

8,4 km på 1 h 12 min (det kan bara bli bättre)
Yes idag var en perfekt dag för 8400 meters löpning. Svärfar skjutsade ut mig 8 km från stugan. Det är lite lustigt att bara stiga ur bilen mitt i skogen på en landsväg. Ska jag vara riktigt ärlig så höll jag på att ställa in allt, för jag har en grym respekt för björnar och det finns visst några stycken här i skogarna.

Mitt upplägg var som följande:
500 m gång-uppvärmning
2 km löpning
500 m gång
2 km löpning
500 m gång
2,9 km löpning

Någonstans vid 4 km dök min älskade man upp. Han kom joggandes på vägen, enbart för att möta upp mig. Tillsammans joggade vi hem till stugan. Det kändes skönt och visst var det jobbigt men inte alls dödligt jobbigt. Ja jag kom inte hem på någon dröm tid, men jag gjorde det. Jag tog bilder också, men då jag bloggar från telefonen får jag visa bilderna senare.

Tack älskade Daniel för att du kom och mött mig den sista biten!

1 kommentar: