onsdag 3 augusti 2011

Grusvägar i Hälsingland

Löpning 5 km - 42 min, löpning 4,2 km
Jag och Mickis tog oss ut på runda som svärfar hänvisade till. Det visade sig att detta pass både blev ett lågintensivt pass med många inslag av backträning.Den första backen gick lite off road. Men det var bara att gnata på. Vi hoppade över stockar och zick-zackade för allehanda grenar. Efter första backen följde en ganska skön ned-åt-lutande väg, saken var ju bara den att vi även skulle upp för den, då tanken var att vända vid laxtrappen. Så efter vändning tog jag mig i akt och tränade lite back-träning. Höjd blick, lätta steg och jag var lång...väldigt lång var backen. Det tog mig 4,40 min att ta mig upp för den från början till slut. När mannen lite senare sprang samma runda tog hand en på halva min tid...hum...men någon gång knäcker jag honom också.

Det var skönt att löpa lite, men skönast var nog ändå doppen i sjön efteråt. Schampo och tvål med dykningar är något speciellt - det kommer att bli mig lilla morot att komma ut här under semester.
Stugan och underbara sjön

2 kommentarer:

  1. Vart i Hälsingland är detta? Själv har jag slitit på vägarna runt Delsbo i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Jo stugan ligger vid Edsbyn. Det finns en del grusvägar och många av dem upplevde jag som mycket raka...fast omväxling förnöjer!

    SvaraRadera