söndag 28 augusti 2011

Nytt arbete i veckan som kommer!

Ja, jag ska snart avsluta min föräldrarledighet för att börja arbeta igen. 11 månder till ända...känns ju lite sorgligt, men jag vet ju att skruttan kommer få det super bra med sin pappa också. Nu är det dags för mig att gå upp tidigt, komma hem vid 18-tiden och leka lite för att sedan sova.

Det roliga i kråksången är att jag har fått nytt jobb. Det är ett steg uppåt med mer ansvar, vilket blir en kul utmaning för mig. Det innebär ju också i sin tur att min träning måste anpassas mer till yttreförhållanden. Under föräldarledigheten har ju mannen ställt upp på alla mina upptåg. Nu kommer inte den friheten iform av tid att finnas på samma sätt. Nu måste träningen göras på vissa tider och kan inte skjutas hit eller dit. Det kommer bli en ordentlig utmaning.

Det som jag har till min fördel är att jag tränat minst 3 ggr i veckan sedan 2 jan 2011 så jag borde vara ordentligt beroendet av min träning nu.
Det finns ju fler än jag som jobbar och tränar samtidigt :)

3 kommentarer:

  1. Ja, det närmar sig...Både på gott o ont :-) kram

    SvaraRadera
  2. Har ni träningsmöjligheter på det nya jobbet?

    SvaraRadera
  3. Ja vi har en så kallad friskvårdstimme sen ska de nog även ha en friskvårdspeng på 2000 kr/år. Friskvårdstimmen kommer jag utnyttja, det blir en träning, sen en träning en vardag kväll och en träning på helgen. Sen är det där att få in det fjärde passet utan att ta för mycket från familjen och andra saker...hum tål att tänkas på!

    SvaraRadera