tisdag 30 augusti 2011

Behagliga fotbollsplaner

4,7 km + 10 intervaller på fotbollsplan
Idag följde Isabell med på mitt tränings schema. Det är ju riktigt kul att vara två, även om jag fortfarande inte kan prata under tiden jag joggar. Ända sedan jag fått ett schema samt att det varit semester har måndagsträningen avstannat lite. Men vem vet kanske de andra har lust att hänga på även på mitt schema.

I allafall. Jag joggade ned till Isa och sedan jobbade vi oss upp på "tippen". Uppe på "tippen" ska det finnas en fotbollsplan som enligt min man möjligtvis skulle kunna vara en fullstor plan. Fullstor var den inte men det fick duga. Fram till fotbollsplanerna kändes joggingen relativt lätt. Jag tycket att vi höll ett bra temop och det kändes skönt i kroppen. Backarna tuggades genom och vägen upp dit bjöd inte på så många nedförsbackar.

Vi körde 10 långsidor i högre hastighet och joggade lugnt på kortsidorna. De fem varven gick förvånadsvärt lätt. Jag hade till och med hade energi kvar att jogga hem till Isa och sedan vidare hem till mig.
Hela passet kändes lite som: ja ja jag kommer att ta det här - jag joggade ju 11,2 km i lördags! Jag känner att nu har kan jag nog pressa mig utanför min komfort-zon och möjligen även med hjälp av lite viktnedgång - jogga lite snabbare! Jag vet ju nu att jag tar mig runt en längre sträcka vilket betyder att jag kan öka på kortare sträckor - jag tycker att det låter logiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar