fredag 12 augusti 2011

Midnattsloppet nästa

Ja då ligger jag här i min säng. Om 24 h kommer jag att just kommit in i min rytm, en si så där 3 km avverkade, 7 km kvar. Wow ett mål avverkat.

Fast Midnattslopps-arrangörerna kunde försökt att impa på mig lite bättre. Jag har väl skrivit om krångel med storlek på tröja. Midnattsloppet har en idé om att alla ska ha samma tröja. Tröjan blir startnumret, årets tröja är orange och sponsras som vanligt av Nike. Kul idé om allt funkade. Då jag är bekant med Nikes ministorlekar på träningskläder kontaktade jag Midnattsloppets arrangörer och bad om en herr tröja ( om man är tjej får man bara välja tjej storlekar när man anmäler sig via nätet). Via epost fick jag veta att det inte var några som helst problem. De önskade mig till och med lycka till med mina utmaningar. Kände att det var skönt med större tröja samt att mottagande var avslappnat. När jag och dottern åkte för hämta ut starterna sa man tyvärr men just denna storlek (som jag beställt) var slut. Jag fick erbjudande om en lite mindre herr tröja, men sa nej tack till att springa i maskerad fållan utklädd till orange-prinskorv.

Efter en stund kröp det fram att tjejen bakom disken hade just den storleken som jag hade beställt, PÅ SIG! Jag fick ett val, ta den mindre storleken eller ta den tröjan hon haft på dog och svettas i en vecka. Jag valde hennes tröja. Till saken hör att hon bytte sedan om till en tröja i storlek small, vad gör en tjej som hon i en XXL herr tröja. Så nu hänger en ny tvättade Midnattslopp-tröja i min tvättstuga.

Nu ska jag sova. Längtar tills vårat Internet fungerar igen, så jag kan skriva mer och lägga upp bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar