måndag 22 augusti 2011

Backisar i backen

Backträning 3,8 km - 31 min
Idag gick det lätt. Läste i Runners world om olika löpstilar. En stil handlade om de som joggar lika snabbt som de går...ups det är ju jag!!! Rådet var att pressa sig själv lite mer, tro att man VERKLIGEN orkar att köra lite snabbare...och vet ni vad? Jag var lite snabbare idag. Jag orkade hela vägen, trots backintervaller på mitten av passet. Under alla löp-moment höll jag ett temp mellan 7.05-7.45/km...och ni vet ju att jag vill ju gärna ha en 7:a framför min takt (nörd, tönt - jag vet...).

Jag gjorde också en as larvig miss idag...men jag tror att jag gjorde den för att påminna mig om varför man har löpar strumpor. Jag glömde att sätta på mig "löpar-socksen". Oj, vad konstigt det kändes...ett I-lands problem, jag vet...jag ska inte älta det mer. Men nu och för alltid blir det "super-löp-strupor" på!
Bilden är från Aktiv fritid

Jag har ett nytt hemligt mål...och det är att springa 4 km på 30 min...jag vill, jag kan och jag kommer!

3 kommentarer:

  1. Klart att du kommer, ut ur comfort zonen och kämpa på.
    Tänk att varje gång det gör "ont" är det ett kvitto på att du blir snabbare och/eller uthålligare.

    Kram du är superduktig!

    SvaraRadera
  2. Tvivlar inte en sekund på att du kommer göra det! Go girl! Vill ha lite motivation av dig, hihi! kram

    SvaraRadera
  3. Fint jobbat! Visst kan du mer än du tror - handlar om att komma ur sin komfortzon.

    SvaraRadera