tisdag 19 juli 2011

Tränat med MarathonMia

Idag fick jag den stora äran och springa med en person som sprungit åtta marathon, jepp 8 stycken. Hon har dessutom vunnit fotrallyt 2010 (goggla på det, en hur roligt tävling som helst). Låt mig presentera Marathonmia! Jag antar att hon heter Mia, jag var så nervös att jag glömde fråga.

Vi tog oss runt 5 km på 40 min, total sträcka ca 6 km. Jag fick massor av tips av henne. Vi joggade oss genom back-teknik, nedförs-teknik, hållning, takt och andning. Hon tyckte inte att jag flåsade som en flodhäst. Hon tyckte att jag även hade ett lätt löpsteg, tänk er 113 kg lätt kvinna i spåret, tjohooo...Tyvärr känner jag mig inte så lätt, men det är kanske dags att tänka om :).

Ja, nu är det bara att bita i och köra på. Det ska bli spännande och följa programmet. Roligaste blir det nog att joggade med Mia igen - och då lite snabbare och lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar