söndag 17 juli 2011

Nervös kommande träning

Jag har under en tid känt mig lite avvig gällande min träning. De förnuftiga tankarna om varför jag tränar och vinsterna med träning har hela tiden funnits med, men det känns om det inte räckt till som motivation (hur det nu inte kan göra det, då jag vet att man kan dö av fetma). Jag har nu tränat mellan 3 till 4 ggr i veckan (vissa veckor 5 ggr) i lite mer än sex månader. Jag känner att min kondition ökat och jag orkar mer. Nu är det dags att ta nästa steg.

Jag kontaktade en tjej som skriver en rolig blogg om träning, marathonmia (bloggaromtraning.se/marathonmia). Jag såg att hon hade online-adepter, där hon gör scheman och online-coachar ett gäng löpare. Och vet ni vad, idag kom mitt schema från henne, hon ska coacha mig. Till råga på allt ska jag även jogga med henne på tisdag så jag kan få lite teknik tips. Det här känns jätte roligt och fruktansvärt spännande.

Schemat är uppbyggt på 3 träningspass ena veckan och 4 träningspass andra vecka. Något som kan bli spännande är de pass som heter lätt distanslöpning. Då ska jag springa på känsla och bara känna glädje. Med tanke på att jag aldrig sprungit på känsla utan hela tiden försöker hänga med gänget eller pressa tider så kommer springa på känsla blir något nytt. På tisdag ska jag som sagt träffa henne och det ska bli kul men väldigt nervöst...jag återkommer med en rapport senare!
Efter 4,8 km i Viby spåret...ser lite fundersam ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar