måndag 11 juli 2011

Härjarö camping - rekommenderas!

Har just kommit hem från en härlig och mycket trevlig helg med goa vänner. Vi har spenderat helgen på Härjarö camping - det kan inte nämnas tillräckligt många gånger...Härjarö camping!
Vi var tre familjer som under fredagen styrde kosan mot denna guldklimp i Enköpings kommun (man kan tro att jag får betalt, men det får jag inte!). Till middag på fredagen vankades det grillat...och oj vad gott det var. Vi åt härligt grillad kyckling med sallad och potatissallad, super gott. Fredagen gick mest åt att äta, hitta sin plats och snacka lite skit!

Lina hade redan i förväg bestämt sig för att hon minsann skulle vara uppe före tuppen, annars fick det vara! På lördagen vaknade hon 06.30 (Daniels morgon) och på söndagen vaknade hon 05.30 (min morgon-typiskt)! När hon vaknade 05.30 då är man inte så himla kaxig, men vill ju inte ta fajten om att somna om i ett icke ljud isolerat tält på en camping.
Fast det är klart, det är himla svårt att säga nej till någon som är så hilma söt!

Trots tidiga morgonar (skriver man så) hann jag även med ett litet, litet jogging pass. Jag hade med mig skorna och kläder ifall andan skulle falla på...men sedan ändrades tankarna till:"har man med sid kläderna och skorna då finns det inget som hindrar". Så jag gav mig ut på lördag morgonen (medans de andra plockade fram frukosten). Jisses vad tungt det var. Jag har ju inte tagit ett löpsteg på några veckor, pga av låret...och det kändes i hela kroppen. Fick inte till något avslappnat löpsteg, utan kände mig mer som en gammal gumma som jagade efter sin rullator. Jag tror att det dels berodde på den tidiga timmen som jag inte är van vid, samt att det var tag sedan jag joggade. Det var nog helt rätt av mig att ta det lite lungt i alla fall.

Annars spenderades helgen i sköna campingsstolar, på filt vid den lilla stranden eller i vertikalläge i tältet. Hugo hade jätte roligt med sin kompisar - från morgon till kväll. Camping-helg gör vi gärna om alla gånger och gärna några fler nätter!

1 kommentar:

  1. Kul! jag har varit där med scouterna för X antal år sen..men minns ju inte så mkt :-) kram

    SvaraRadera