onsdag 20 juli 2011

Dagens träning – såhär blev det

Crosstrainer 50 min
Stryka: Rygglyft 2x25 st
Situps 2x25 st
Armhävningar 2x25 st (blev bara 25 st)
Benböj 2x25 st (blev bara 5 st)
Utfall 2x25 st (blev bara 10 st)
Triceps 2x10 st

Ja ni ser ju att det verkar ju helt sjukt, men såhär ser schemat ut, bara att följa ;). Jag tycker det är skönt att någon annan har tänkt till, då behöver ju inte jag funderar så mycket på vad och hur träningen ska genomföras. Det kommer säkert komma en tid då jag vill testa och fixa själv, men just nu litar jag fullt ut på Mias kunskap och råd.

Idag skulle jag gå eller crossträna i 45-60 min för att sedan köra styrketräning. Jag valde crossa i 50 min medan guldis Mickis sprang i skogen. Anledningen till att jag valde att crossa är att jag mycket lättare såsar runt när jag går, pressar mig inte tillräckligt för att bli varm. Blir lite lat helt enkelt samt att jag är värdelös på att gå fort. När Mickis kom tillbaka och efter att hon gått 100 varv i köket (i väntan på att jag skulle bli klar på crossen) körde hon och jag styrka tillsammans. Vi körde i takt först från 1 till 25 sedan vila för att sedan köra från 25 till 0. Det är så otroligt skönt att köra med någon annan, någon att svettas med, någon att ta i med...det blir mycket roligare!

Ni ser ju vilka delar jag behöver jobba lite mer med förutom löpningen; armhävningar, benböj och utfall. Utfall har jag aldrig i hela mitt liv kunnat göra sådär finns mycket att bli bättre på, benböjen gjorde fruktansvärt ont i knäna – framme vid knäskålen och mina armhävningar måste nog vara 100 000 kg tyngre än alla andras pga av min vackra välfyllda byst :). Nä skämt och sidor – jag suger på dessa övningar. Bara till att bli lite bättre.
Två glada tjejer som ler åt att passet är avslutat!

Imorgon står det lätt distanspass med core, det är då jag ska löpa bara för att det är härligt. Vi får se det...hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar