lördag 23 juli 2011

Igen...4,5 km

Löpning 5,5 km varav 4,5 km enbart löpning - total tid 44 min
Idag stod det lågintensiv löpning 5,5 km, samla kilometrar. Mitt upplägg för rundan var att gå de 500 m första, jogga 4,5 km och gå de sista 500 m. Med mig idag var guld-Mickis (sött smeknamn hon fått, va). Vi joggade sida vid sida 5 km sen spurtade hon hem. Vi sprang där sida vid sida utan att säga ett ord - vi körde bådaa med musik i öronen idag. Underbart att jogga ensam med sällskap. Jag önskar att jag kunde sägs att turen var skön, upplyftande och lätt. Men det kan jag inte! Det var tungt, varmt och svårt att finna någon som helst takt. Kanske berodde det på musiken eller det att jag fortfarande känner mig stressad över att det inte går tillräckligt fort...måste fundera lite på det.

Imorgon är det vilodag och på måndag är det fotbollsintervaller. Ska bli spännande och se hur trött man kan bli :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar