torsdag 14 juli 2011

Äntligen träning - tjooohh!

Gång/löpning + backträning 4,6 km 38 min
Igår hade jag och svägerskan behövt 4 h extra om vi skulle hunnit träna innan de skulle åka hem, men det har man ju inte. Så vi tog oss ut på olika håll idag med sms-kontakt.(Anna du är tuff som tog dig ut i regnet, you go girl).

Jag la upp min träning 3 min snabb gång följt av 2 min löpning i långsammaste 7.30 min/km. I självaverket höll jag närmare 6.45 min /km. När jag kom till mina två djävulsbackar körde jag backträning. Vid backarna spurtade jag mellan lyckstolparna.

Träning kändes bra. Jag kände inte av låret...det gör jag däremot nu när jag är kall. Undra vad det är som krånglar. Under passet använde jag mig också av ett mantra. Det är lånat från maratonmia's blogg men jag har modifiera den lite. Istället för "jag är lång och lätt" upprepade jag "jag är lång och stark"...och det funkade. Jag joggade nog med lite mer rakrygg :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar