torsdag 28 juli 2011

IKEA vs LÖPNING

Idag inför träningen stod jag inför ett i-lands dilemma. Skulle jag träna och följa mitt schema eller skulle jag åka till mitt kära kära IKEA och shopa loss lite. Jag skulle nämligen inte hinna med båda aktiviteterna. Jag vägde fördelarna och nackdelarna med de båda valen mycket noggrant.

IKEA + roligt, köket blir förhoppningsvis finare
- pengarna rinner mellan mina fingrar

Löpning + skönt att jag inte avviker från schemat, hälsan får en kick,
umgås med min man, hamstra kilometrar
- svettigt, måste tvätta träningskläderna, jag får ingen köksö idag

Vet ni vad jag valde? Jo löpning i skogen, bland myggen med min man. Egentligen var valet inte så svårt, IKEA lär ju inte konka i morgon. Det finns ju kvar även efter idag.

Men fatta vad löjligt att lägga ned tid på att välja. Ska försöka att inte lägga ned så mycket tid på sådana val. Det gäller att prioriteringarna sitter i ryggraden och planeringen sitter i pannbenet, då faller sig valen naturligt. Fast det är klart - en köksö kommer det bli i alla fall, fast inte idag!

2 kommentarer:

  1. och rätt var det är så springer du mot IKEA, blir upphämtad på vägen av maken och shoppar köksö i träningskläder...

    Du kommer hitta möjligheter till träning i allt. Jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Ja du..det blev en köksö...i Uppsala...men nästa gång kommer jag springa skiten ur mig för att ta mig till IKEA - tack för ide´n.

    SvaraRadera