torsdag 21 juli 2011

Tjohooo - 4,5 km i ett sträck!!!

Löpning 5,2 km – 43 min
Yes, idag har jag sprungit 4,5 km i en följd utan att gå emellan. Jag kände mig så himla glad och stolt över mig själv att när jag klev in genom dörren så började jag böla! Jag är inte snabbast i världen men jag är stoltast och den mest glada löparen som finns idag. Jag ringde till och med Marathon Mia – nu är ju inte hon någon telefoncoach utan en onlinecoach, men jag kunde inte hålla mig. Mia-jag ska inte terrorisera dig mer på telefon (nästa gång blir det ett mail), men idag var jag så himla glad :).

Passet bestod av lågintensiv löpning 5 km. Mia sa till mig att det skulle vara ett skönt pass utan tidstagning, bara samla kilometrar. När jag ville gå skulle jag bara dra ned på takten, även om jogging takten i praktiken var gå takt så skulle jag fortfarande ta jogging steg, och det funkade. Efter 2 km kändes det ganska behagligt. De första 500 m gick jag som uppvärmning för att sedan jogga den sista biten - 4,5 km. Känns mycket hoppfullt, och jag känner mig otroligt duktig.

Imorgon är det vilodag, det är jag värd. Enligt schemat skulle jag inte ha tränat 3 dagar i rad, men nu blev det så bara. Nästa vecka körs helt enligt schemat. På lördag kör jag ett till lågintensivt pass på 5,5 km denna gång.

2 kommentarer:

  1. Du ÄR duktig! Och det är helt okej att ringa! Delad glädje är dubbel glädje!

    ÄT, strecha och V.I.L.A nu!
    /Coachen

    SvaraRadera
  2. Wow! Bra gjort!! Du är riktigt stark!! kram

    SvaraRadera