tisdag 21 juni 2011

Här kommer ett referat från gårdagen

Vi var fem stycken som skulle ta oss från Bro till Kungsängen. Vi ville jogga större delen av tiden, men då ingen av oss (på senare år) tagit oss runt denna distans valde vi att göra en ligth variant! Vi varvade jogging och cykling. Vi startade strax innan kl 20.00 från Pysses hus. Mitt schema kom att se ut som följer:

1-5 min gång – uppvärmning med stretching
5-10 min cykling
10-15 min löpning – ja det var löpning (yes äntligen), tempot var 7,40 min /kilometer, och det är väl ändå löpning.
15-20 min cykling – Mickis cyklade tillsammans med mig och vi kom på ett nytt system. Jogga 15 min, cykla 10 min.
20-35 min löpning – mellan 7,15 till 7,35 min/kilometer.
35-45 min cykling
45-60 min löpning – försökte hålla samma tempo som tidigare med det blev något långsammare.
60-67 min cykling – framme vid Kungsängens station, total sträcka 9,1 km på 1 h 7 min.

Vi valde detta upplägg just för att knäcka psyket att en mil inte är så långt och jobbig. Några av oss ska ju ta oss runt Midnattsloppet 13 augusti i Stockholm, så nu gäller det att öka farten och längden. Det kan kännas magstarkt att ge sig ut och springa en mil, men med detta system lurar man hjärnan lite. Och det funkade, i slutet ville igen cykla, för vi var så himla taggade!

Men jag ska inte sticka under stolen med att just nu tycker jag det är skit jobbigt att springa 15 min i sträck utan vila, innan gårdagen hade jag på min höjd sprungit 9 min gått 1 min. Men jag klarade det och det känns skönt i kroppen, förutom att jag går som en gammal tant som förvirrat bort sin rullator....en vacker syn ;). Jag hade på måndagen bunkrat upp med Voltaren och kyl-salva...men det är klart alla smärta kan ju inte försvinna...lite ska det ju kännas!

Nä, nu blir det till att jogga till Kungsängen varje måndag med Måndagsklubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar