söndag 5 juni 2011

Broängarnas naturreservat

Idag tänkte vi göra en liten utflykt och varför inte till Broängarnas naturreservats fågeltorn. Jag har längte velat gå dit.

Väl på parkeringen tog vi en karta och kollade in skylten. Enligt skylten går stigen genom en kohage och det stog att dessa djur var stora men väldigt snälla.
Säg mig, skulle ni ta er dyrbara familj att forcera denna skara med kreatur och tänka de är stora och väldigt snälla?.

Kolla in hornen...den ser ju livsfarlig ut!

Nej, vi ville inte riskera att lämna Mickis själv kvar i livet, i mina ögon såg de ut att vilja äta upp oss...Vi valde helt sonika att krypa under stängslet (med dödlig dos el i) och promenera på annat håll.

Min telefon-GPS ledde oss rakt in på en privat tomt...hum...Efter lite ytterligare promeneraden hittade vi en öde tomt som vi tänkte slå oss ned på, men snart förstod vi varför tomten var öde. Under loppet av 3 min (max 3 min) hann jag slå ihjäl 10 myggor, stora som höghus. Jag dödade dem två och två på benen...de kom från alla håll, surrades och blodtröstiga. Detta ledde till att fikat fick intas promenerandes (halv springades därifrån).

Totalt gick vi nog 3 km och Hugo klagade inte en enda gång, han är så duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar