fredag 25 mars 2011

Träningsproblem

Ja hur får man träningstid med två små barn och en tonåring hemma? Tonåringen reder ju sig själv (fixade till sid inför skolan), de två andra är det lite pyssel med, men jag var tränad och klar idag innan kl 09:00...hur gjorde jag koll nedan:

- Lina vaknade 05:45. När klockan närmade sig åtta var hon bytt, äten och klar för en liten sovstund i vagnen ute. Hon brukar ju sova 30 min så här gällde det att vara effektiv (idag sov hon till kl 10:30).
- Till Hugo byggde jag en tokrolig tågbana i TV-rummet, där även crosstrainern står. För att han inte skulle hungra ihjäl fick han sin välling innan frukost (brukar dricka den efter frukost). Byggde upp lite "hinder" så att han inte skull råka leka in i medarna på crosstrainern.

Sedan var det bara att köra. Efter crosstrainer körde jag styrketräning för underkroppen. 45 min senare - klar! Efter mitt träningspass bytte jag om och Hugo och jag satte oss och åt frukost vi kl nio. Det gäller att hitta tid.

Jag tog fram 5 st mjölkpaket (vad vi hade hemma) idag. Det är sjukt tungt och jag har gått ned det dubbla sedan november. Att jag ska ta bort 35 st ytterligare mjölkpaket från min kropp känns märkligt...jag kommer ju lätta från marken (eller inte - folk väger ju faktis 80 kg). Men när man lägger mjölken i en påse och känner på vikten är det rätt mycket som "försvunnit" från min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar