lördag 5 mars 2011

Löpning/joggning/lunkning

Idag sprang jag för första gången på länge utan hunden Kiara...skit vad tungt det var! Jag hade ingen draghjälp, det var snorhalt och tidvis fruktansvärt kallt. Benen kändes som stockar och jag hade lite bråttom hem för Maria och Rikard skulle komma över på mat. Upplägget var inte optimalt.

Efter 1,7 km släppte det lite i benen och jag började känna mig pigg och hurtig. Det är formodligen så att jag måste hålla igång ett tag innan det börjar kännas bekvämt att springa. Det låter ju inte helt otroligt för uppvärmning är ju alltid bra. Kan kanske vara det som kallas för andra andningen...;) (svänger mig lite med fackord)...Total sträckan blev ynka 3 km (efter lite huller om buller löpning upp här hemma på berget) och av dessa 3 km bedömmer jag att jag joggade 2,5 km. Jag gick bara i uppförsbackarna. Det känns ju toppen! Kommer nog köra ett kort pass (typ 3 km) där jag pressar mig att springa hela tiden för att sedan kunna springa under längre sträckor under längre tid. Visst låter det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar