söndag 27 mars 2011

7 km och 501 meter

Jag har under hela veckan planerat in ett lite längre gå/löp-pass under helgen, idag blev det av (tur det för söndagen är veckans sista dag).

Jag hade talat om att ta mig till Kungsängen, men det kändes som väldigt långt för en första gång. Det gäller att gå ut på sin egna nivå!

Min moster har tipsat mig om att lätta på snörningen på skorna för att undvika bort-domnade tår. Så idag gick jag ut hårt med både stödstrumpor och lätt snörade skor. Det funkade de första 5 km men sedan kändes det som om det bra i skorna. Jag måste gå tillbaka till affären...

7,51 km är super långt för mig och när jag kom hem igen var jag mycket trött (för att spara på adjektiven). Ofta när jag tar ut mig såhär mycket brukar jag få frossa och ont i huvudet, så för att stävja det denna gång duschade i ashett vatten, klädde mig för -25 grader och har drukigt tea till lunchen. Är det någon som har en aning om varför jag reagerar som jag gör - berätta för det är högst otrevligt!

Nu är det bara 2,49 km kvar till 10 km! JA TACK - det fixar jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar