onsdag 9 mars 2011

Manisk inredning

Ja, ni som känner mig rätt vet att när jag kommit på en inredningsgrej som jag vill göra så blir jag nästan lite manisk. SÅ denna dag har jag ägnat åt lite mani.

Igår åkte jag med min kära svägerska till det stora heminredningsbutiken IKEA. Med mig från huset fick jag 5 meter tyg som jag skulle sy om till en fondtapet. Efter IKEA besöket blev det lite fika hos svägerskan, men nästan hela tiden funderade jag på hur fondtyget skulle bli, skulle det vara svårt, skulle det bli snyggt, skulle arbetet vara värt nedlagd tid...

Idag gjorde jag det. Bilderna får tala för sig själv.
FÖRE-Tråkigt, stökigt och inte så mycket vuxen känsla

FÖRE-säkert smutsiga sängkläder också

EFTER-Nytt fint och vuxet

EFTER-Rena vita(för det ska vara vitt, enligt säkra källor) sängkläder

EFTER-Städat

Kommentarerna är nästan från ett riktgit "nu gör vi om ditt sovrum, nästan gratis"-program. För att allt skulle varit perfekt skulle man säkert stryckt sängkläderna, men jag får ju inte betalt för mitt jobb så jag sket i det. Jag är toknöjd.

Nu när jag har gjort detta är jag säkert tillräckligt friskt för att kunna gå ut och ta en löptur nu på eftermiddagen. Jippi....och sol är det också! Livet är häligt ;)

2 kommentarer:

  1. Va roligt! det vart ju jättefint!! men det va väll inte det tyget som du hade därnere? :-) Men bra gjort!! nu vart det erat vuxenrum..hihi! kram

    SvaraRadera
  2. Nä jag tog ett annat tyg när jag väl var i dutiken...

    SvaraRadera