torsdag 3 mars 2011

Täningsvärk så in i BÄNGEN!

Efter måndagens pass med flickorna hade jag en så hilma grym träningsvärk. Jag hade till och med träningsvärk i triceps (hur man nu kan få det??). Det är ju skönt att ha träningsvärk, men någon måtta måste ju finnas. Jag bad till och med Daniel om han kunde gå ned på natten och hämta Linas flaska med mat, för jag var inte riktigt säker på hur långtid det skulle ta för mig...

Löpningen flöt på bra under passet. Jag var ju fylld av självförtroende då jag dagen innan sprang 2,5 km hela rundan. Så jag pressade mig själv lite. Jag fick naturligtvis hjälpa av Kiara (grannens hund) som drog mig och således pressade mig att hålla ett högre tempo men även av tjejerna. Jag svettas ju bara jag går utanför dörren, de andra tjejerna börjar svettas efter typ 2 km, då är jag genom blöt. Så när de säger efter typ 1 km "nu är jag varm" tänker jag "YES nu lyckas jag hålla deras tempo så att även de får ut något av löpningen"! Fattar ni vad jag menar...Jag vet ju att jag har förmodligen både 40 och 50 kg mer att springa med, men det känns ändå bra att jag lyckas hålla ett tempo som gör att även de blir trötta!!!! Ja, det är svårt att förklara!

Nedan kommer lite statistik på vår löpar utveckling under måndagar:

17 jan 5 km 53:46 min (hela sträckan-5,97 km/ 1 h 4 min)
24 jan 5 km 50:03 min (hela sträckan-5,84 km/ 58:31 min)
31 jan (hela sträckan-6,31 km/ 1 h 1 min)
7 feb 5 km 44:00 min (hela sträckan-5,71 km/ 51:27 min)
28 feb 5 km 45:20 min (hela sträckan-6,1 km/ 56;06 min)


Tiderna och avstånden gäller från Pilvägen 8, men de ger ju även er andra (BRO-girls) en indikation på vilken utveckling vi haft, det gäller ju bara att jag inte sölar efter att jag "lämnat av" påväg hem till Pilvägen...(jag avsluta ju hela passet med en riktig sugar backe)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar