torsdag 24 mars 2011

Akvariebesök

Doris och vänner - någongång ska jag snorkla i sådan vatten. Kanske 40 års resan!

Ja igår var vi på Akrvarium med Öppna Förskolan. Vi åkte både pendeltåg och spårvagn till Hugos stora lycka. Vi hade fantastiskt vår väder. Inne på akvarium såg vi alla möjliga fiskar och några grodor. Hugo tycket mycket om att titta på fiskarna. Han sa till mig att jag inte fick gå så nära akvariet med hajen i för då kunde han bita mig. Sedan utbrast han med sin gladaste röst: Titta mamma Nemo, en annan Nemo (från filmen Hitta Nemo). Han är verkligen uppvuxen med stark påverkan av Dreamworks.

Ikväll blir det till att svida om till "tonårs-morsa" då jag ska hämta Mickis från konsert på Cirkus. Hon skulle nog se han som har låten Gubben i lådan, Adams-Ray tror jag han heter. Det är till och med så att jag skulle kunna tänka mig att se honom. Men jag tror inte hon skulle vilja ha mig där...nej det får bli hennes egna kväll med bästistens.

PS: vet ni vad - idag stod vågen på 114 kg, men det tror jag inte riktigt på...men om den gör det imorgon också är jag inne i ett riktigt flyt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar