söndag 27 mars 2011

Helgen som gått (och lite som väntar)

Har just lyckats lägga Lina. Hon har kommit in i en tid då hon förstår att hon missar saker när hon sover - alltså sova är inte så roligt längre.

I fredags åkte jag och barnen till Bromma blocks. Där hittade vi en helt underbar lite barnfilm - Sammys äventyr. Handlar om en liten sköldpadda som reser runt hela jorden för att hitta sin livskamrat. Livskamraten träffade han när han höll på att kämpa sig ned till vattnet strax efter att han kläckts. Filmen har stark vinkling mot miljöfrågor, vilket kan vara bra i dagens läge. Hugo fullkommligen älskar filmen.

Igår kväll var det dags för lite hederlig våldsaktion! Äntligen skulle jag ta mig genom Kill Bill, tyvärr somnade jag. Inte för att filmen var tråkig, mest för att jag var toktrött. Jag ska göra ett nytt försök ikväll.

Imorgon väntar jobb. Ska på utbildning, ska bli upplyftande med ny lagstiftning. I veckan som kommer kommer min mor och far upp för att vara lite barnvakt. Vidare slutar marsmånad och första april startar - se till att inte bli lurad! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar