tisdag 25 januari 2011

Kvällspromis med lite jogging

Ja, igår kväll genomfördes den första joggingen med tjejerna i Bro (jag, Pysse och Miciks). De andra girlsen hade förhinder.

Vi träffades strax efter klockan åtta. Jag hade på förhand frågat om alla tyckte det var okej att ta några jogging sträckor, och det var de andra med på. Med på rundan var även Kiara (grannens hund) ifall de andra skulle vilja springa i före så skulle jag inte bli helt ensam. Nu utvecklade sig rundan till att Mickis sprang med Kiara lite hur som helst, fram och tillbaka och Pysse och jag följde klockan.

Det är en stor sak för mig att jogga med andra. Jag har alltid annars velat jogga själv då jag skäms lite för mitt flås. Det är till och med så att jag vill att musiken i mina öron ska överrösta mitt tunga flås. Men igår sket jag i det. Jag flåsade och frustade och snöt mig om vart annat...tänkte att ska jag gå ned i vikt får inte något så banalt som flåset stoppa mig...och tänk, jag genomförde sträckan i alla fall - trots flås, svett och snor med både Mickis och Pysse (vi får se om de vill jogga igen;)).

Mickis och jag lämnde av Pysse efter 44 min och fortsatte hemåt. Jag såg att jag hade en möjlighet att avsluta rundan på under 1 h. Och tänk vi i mål på 58:30 på en sträcka av totalt 5 km och 800 meter. YES vad det kändes gött! Medelhastigheten under rundan var 1 km på 10 min.


Idag har jag ont i benen, höften, magen och rumpan - men det var det värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar