måndag 13 december 2010

Nu är den här.........

..."the FÖRKYLNING"! Har dragit på mig en mega förkylning. Inte undra på att jag kände mig lite hängig och träningen kändes tung tidigare. Huvudet värker, halsen ömmar och snoret rinner. Nu gäller det att hålla humöret högt och inte falla tillbaka i gamla vanor så som -"det är så synd om mig så jag kan äta den där chokladbiten och så vidare". Jag skriver ut min dåliga vana här så att den känns verklig och fruktansvärt banal...men jag vet att jag inte är den enda som funkar så här...

Det värsta i allt det här är inte min egna hälsa utan barnen. Både Hugo och lilla Lina är också påväg in i förkylningsdimman. Hugo är alldeles hängig och ögonen rinner på Lina. Mickis verkar har klarat sig bra och Daniel tog ut en ledig dag idag för att ta hand om lill killen.

Ikväll är det Hollywood fruar - något som kan lysa ut kvällen med, lite verklighetsflykt är alltid ren och super bra medicin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar