onsdag 8 december 2010

Julhandling, förlossningsfoton och julbord - i en salig blandning


Visst måste man även bränna otroligt mycket kalorier när man puttar vagn, släppar kassar och springer mellan olika affärer? Det gjorde jag igår nämligen (tisdags promisen uteblev till förmån för julshopping). Nu har jag bara 3 klappa kvar och det är de svåraste. Men med lite tankeverksamhet kommer nog även detta att lösas.

Igår kväll vara vår doula över, hon var med på Linas förlossning. Med sig hade hon fotografier från förlossning och himla vilken födernska jag är. Bilderna var jätte fina och visade vad som hände under förlossningen. Det var jättekul att se förlossningen från ett annat håll (så att säga). Bilderna visar när jag och Danile profelax andas, när jag tar emot Lina på min maga och naturligtvis en del blod. Men de var så fina. Där låg hon alldeles naken och kladdig på min maga, precis som jag kom ihåg. Det var verkligen så som jag mindes förlossningen. Tack kära doula för att du även agerade (natur)fotograf.


Idag vankas det julbord med jobbet. Trevligt att träffa mina arbetskollegor. Jag har märkt att jag lever upp lite extra när jag snackar jobb snack - saknar nog jobbet lite även om det är juvligt att vara hemma med familjen. Men min strategi inför julbordet är att bara äta det som jag absolut älskar. Jag kommer hoppa över ¨sånt som jag annars äter resten av åter - så som köttbullar, korv, ostsmörgås och allt det andra. Så ikväll blir det nog lite skinka, janssons och något annat som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter. Gott ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar