torsdag 9 december 2010

Maraton

Idag på Biggest Loser (förövrigt ett ruskigt bra pepping program) sprang de fyra sista deltagarna ett maraton, 42 km. Jag blev då påmind om ett löfte jag avlade till Daniel på vårat bröllop. Jag sa inför alla gäster i rummet att jag skull springa ett maraton innan jag fyllt 30 år. Nu blev det ju inte riktigt så och jag har haft ågren inför det löftet. Egentligen förstår jag inte varför jag sa det inför alla våra gäster, kanske ville jag pressa mig själv lite hårdare. Jag har gått och sugit på den grejen att springa maran ett tag och visst vore det häftigt och säga "jag har sprungit 42 km i ett svep"...ja om jag någongång skulle springa den sträckan kommer jag att efterlysa support ut med vägen, typ var 5 km. Undrar om Daniel skulle springa med mig??? Ja detta år kommer det inte att ske. För att kroppen ska hålla måste min bli lättare och lederna måste stärkas först och främst, och så måste det springas en massa kilometrar. Men kanske kan det bli ett vårrus, någon som hänger på? Det är bara att boka in den 24 maj, bildar vi ett lag på sex personer får vi en picknick korg att mumsa på när vi nått målgång. Vad sägs?

7 kommentarer:

  1. Hmmmm vill inte lova något, men jag kanske kan tänka mig att springa. Hatar egentligen att springa och är tokdålig på det. Men jag harf faktiskt tagit mig runt Vårruset två eller tre gånger tidigare.

    SvaraRadera
  2. Hmm..hatar också att springa o min kondis är helt väck..men hur långt är det? kan man gå bitvis?..låter ju lite trevlig med picnic också :-) kram

    SvaraRadera
  3. man kan definitivt gå runt. det finns de som går med stavar har jag sett. häng på nu - tänk er lite motion och picknick i det gröna - utan ungar....

    SvaraRadera
  4. oj glömde säga att det är 5 km!

    SvaraRadera
  5. Det finns de som går med barnvagnarna också, sist i ledet men ändå. Jag har varit med ett flertal år, utan att egentligen träna har jag tagit mig runt så hänger gärna på ett varv. Picknicken gör det hela ännu roligare :)

    SvaraRadera
  6. Japp då är vi Fia, Maria, Pysse och Mickis (fast hon vet inget än) det behövs en yka liten tjejsig tjej till...det är bara att hänga på! Vad kul att ha något att sikta på, tack för att ni ställer upp, jag ser det som ett roligt delmål.

    SvaraRadera
  7. Mailin vill också vara med, så då är vi 6 st.

    SvaraRadera