söndag 10 april 2011

Ont i de små små musklerna

Ja, då var söndagen här. Lördagskvällens tjejmiddag var som vanligt super trevlig. Samtals ämnena var vitt och brett, men naturligtvis dammade vi av lite förlossningshistorier. Kom hem runt kl 01.30 och kände mig pigg, så jag gör det man gärna gör på natten - plockade undan i köket. Jag anade att kvällen hade tagit hårt på Daniel och det besannades på morgonen. Lina hade helt freakat ut och vägrat somna, utan bara grät och grät. Tillslut somnade hon, riktigt trött. Hon är ju sjuk nu, men det kan ju också vara så att hon är lite mammig. Vi står lite handfallna inför det, för Hugo har aldrig valt pappa eller mamma utan gått med på det mesta. Ja vi får se hur det utvecklar sig.

Efter en trevlig kväll med lite vin, alldeles för få sömn timmar tyckte jag att det var på sin plats att gå ut och träna. Jag har alltid tyckt om att jogga/gå i terräng, så jag testade det idag. Vi har ett kort el-ljusspår bakom huset och 4 varv där blir 5 km. Fast det är ju inte 5 km plan-mark, utan upp, ner, åt sidan, över osv. Jag studsade som en gasell, hit och dit, och blev tok-trött. Sista varvet orkade jag inte längre vika undan för gegga-pölarna utan sprang gladeligen rakt genom dem. Väl hemma kände jag mig ganska fräsch, men i duschen kom nederlaget. Jag fick ont i små muskler (som sällan används), jag fick ont i magen och benen var helt ut körda. Vi får se hur det känns imorgon. Ja jag har hållt mig till min plan, tre pass ena veckan, 4 pass andra veckan - så nästa vecka är det dags för 3 pass igen.

Efter detta lilla skutt i skogen, gick jag och Hugo på kalas hos hans kompis. Det var trevligt som vanligt och jag åt en bit av en fantastiskt god tårta, hemma gjord från botten och upp. Super gott!

Nu sitter Hugo i badet och jag funderar över vad för slags föda som ska intas. Varma mackor eller något med taco-köttfärsen som blev över igår? Eller varför inte taco-köttfärsen på varma mackor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar