tisdag 19 april 2011

Blogg innehåll

Skriver du på en träningsblogg eller? - det gör jag! Ibland kommer det även inlägg från vardagslivet. Men främst skiver jag denna blogg för att jag själv ska kunna se hur mycket jag lägger in på att försöka ta mig runt maratonet och på att gå ned i vikt. Bloggen blir en slags peppning. Exempelvis ser jag här att jag tränar kontinuerligt och då är utrymmet för att lägga av litet - jag har ju redan tagit mig genom de fyra-fem första helvetsveckorna och har ingen lust att göra det igen. Att läsa mina egna kommentarer gör att jag lätt kan analysera mina famgångar eller motgångar. Exempelvis var fredagens träning överjävlig för jag hade inte fått i mig rätt mat eller tillräkligt med vatten.

Men självklart innehåller mitt liv mer än träning. Vi är ju fem i familjen och alla utvecklas och växer på sitt sätt. Det är ju jag och Daniel, men sen har vi också tonåringen Mickis, treåringen Hugo och minstingen Lina. Med Mickis diskuteras mycket tider så som när man senast ska vara hemma eller när man bör lägga sig för att orka med skolan. Hugo funderar en del över livet. Idag frågade han om jag hade några vänner och om någon av dem har en svart bil - ja vad säger man - ja vänner har jag och säkert har någon av dem även en svart bil. Med Lina är det mest blöjor, kräks och mycket korta sovpass.

Ja, bloggen är som en öppen dagbok - fast utan hemligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar