söndag 1 juli 2012

Simning 1200 meter - öppet vatten

1200 meter - 40 min
Jag och Lina möttes upp vid Kalmarsand för en simtur. Det vågade rätt mycket och jag misstänker att jag svalt en del vatten. Körde lite med glasögon och simmössa, men fick dem aldrig att sitta perfekt. Så då sket jag i dem.

Det bästa med simningen är att jag och Lina hinner snacka en del, vilket gör att man inte känner av tiden så mycket. Jag vet att träningen ska vara fokuserad och precis, men ibland är det skönt om den bara blir av. Jag har inte tränat mycket sedan cyklingen pga av förkylning, så det var otroligt skönt att träffa vännen och plaska lite i vattet tillsammans. Nu kör vi hårt mot Vansbro!

PS jag kommer förmodligen ha träningsverk i benen - det känner jag redan! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar