onsdag 4 juli 2012

Cykling Mållången-Alfta-Edsbyn-Mållingen – 43 km – 2 h 10 min

Är i stugan och tänkte kombinera semester med lite uppstart av träning igen. Hade funderat ut en bana innan. Det skulle vara lagom långt. Det jag gjorde som mitt första misstag var att cykla utan vänner – shit vad tråkigt det var. Det andra var att ge mig ut vid 11:00 tiden – tom mage och inte så mycket att ta av, då menar jag snabb energi. För visst finns det att ta av från min fagra kropp!

Hela cykelturen präglades av slit och åter slit. Ett krig med mina tankar. Jag stannade till och med vid ett tillfälle och snackade med en häst. Jag smide planer i mitt huvud om hur jag stannade till hos olika släktingar (en del bor här uppe) och hur jag ringde till Daniel och bad honom att komma och hämta mig. Jag inbillade mig att jag kanske var lite snurrig och behövde bli upp plockad av Daniel. Men skam den som ger sig. Jag tog verkligen en trampa i taget, ett varv i taget. ÅÅÅ så långsamt det gick! 
Långa backar – kändes som om de aldrig tog slut!

1 kommentar:

  1. Vad skönt detmåste ha varit att komma hem sen. Bra kämpat!

    SvaraRadera