söndag 29 juli 2012

71 km cykling - 3 h 33 min

Idag tog vi oss (jag och Lina) ut på en lite längre runda. Bro-Stäcket-Väsby-Märsta-Sigtuna-Håtuna och hem igen. Totalt blev det 71 km för mig. Jag har inte cyklat så mycket sedan tjejvättern och det kändes i benen idag. Rundan är också lite mer kuperad än vad jag är van vid så det sög ordentligt i benen mest hela tiden.

Vi stannade i Sigtuna, på Tant Brun, och käkade lunch. Och den lunchen var tok god. Massor av räkor och var jätte goda. Jag brukar fira sommaren med en räkmacka och den här hamnar nog bland de tre bästa jag ätit. Men tack vare det lite längre stoppet kom jag aldrig riktigt tillbaka i "sadeln". Det var otroligt jobbit i backarna. Lina och slet och hjälpte min med sitt drag. Men jag fick mjölksyra väldigt snabbt. Jag har lagt om kosten de senaste dagarna och det är möjligt att även detta påverkade kroppen möjlighet att använda sig av det som kan ge energi.

 God räkmacka i Sigtuna.

Jag har inte visat mitt senaste tillskott vad det gäller prylar - ett par cykelskor, men klips och hela fideritten. Tårna domnar när jag cyklat en stund men jag hoppas att det går över. Fötterna är ju placerade väldigt statiskt och sulan är hård. Mina gamla löparskor var något helt annat, slappa och sladdriga :)

Nä nu ska jag kolla in OS och bli lite galet inspirerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar