torsdag 28 juni 2012

Laddar för semester i sommar

Igår gick jag förbi Pocket shop i Stockholm. Jag unnade mig fem nya böcker. Alla är av kategorin fakta (eller vad man nu kan kalla det).

Den första boken heter "Energitjuvar" av Ingalill Roos. Man stöter på människor titt som tätt som gör att man känner sig helt utpumpade när dagen är över och jag tänkte att jag skulle få bukt med det med denna bok.

Den andra boken heter "Din kompetenta familj" av Jesper Juul. Boken köpte jag för att göra mig påmind om familjens styrkor. Ibland känns det som om allt bara rusar förbi och man hinner inte reflektera över sin egna insats i familjen. Jag tänkte att Jesper skulle få påminna mig lite...

Den tredje heter "Seriously...I´m kidding" av Ellan Degeneres. Lite halv rolig bok där jag får träna engelskan tänkte jag.

"Du leder" av Mia Törnblom är bok nummer fyra. Denna bok ska också få funka som en påminnelse varför jag tycker om ledarskapsfrågor och vilka frågor jag behöver belysa lite extra. En påminnelse bok helt enkelt. Har läst den innan, men det är nog en bok som kan läsas flera gånger.

Den sista boken heter "127 timmar" och handlar om en äventyrare som tar sig en tur i vildmarken, råkar utför en olycka som gör att han måste amputera sin hand om han ska överleva. Ibland kan man ju känna "jag fixar inte det här", då kan det vara bra och veta att det kan ju vara värre. En feel good-bok för mig, dock inte för killen som fick amputera handen.

1 kommentar:

  1. Åh vilka bra böcker!! Måste nog låna nån av dig sen :-) Vill ta upp min läsning igen, det va ett tag sen..skriver mest nuförtiden.. kram

    SvaraRadera