lördag 16 juni 2012

Simning i öppet vatten

Simning ca 40 min - 1050 meter
Glad simmare som testat på hela distansen som ska simmas i Vansbro.

Idag var det dags att testa våtdräkten. Vädret var inte det bästa, fast ändå det bästa man kunde tänka sig. Det regnade och var ca 12 grader varmt. Vid varmare väder hade nog det blivit väldigt varmt i våtdräkten ovan land. Jag åkte nämligen ombytt och det blev väldigt varmt.

 

Vid stranden mötte Lina och hennes familj upp. Nästa gång lovar jag att ta med kaffe till dem. Linas mamma och man höjde upp stämningen rejält. En stor eloge till vår hejaklack. Efter att ha mätt upp 25 meter mellan bryggorna var det BARA att hoppa i. Bara och bara är väl att ta i...

Lite kallt, vattnet håller på att rinna in i vätdräkten! Brrr...

Japp då hade man vant sig, dags att börja träna!

Här passerar vi nog 600 meter och det har slutat regna.

Tidigt under passet kände jag att min kropp inte var van vid det kalla vattnet och trycket från våtdräkten. Det gjorde att andningen blev inte så djup som den brukar. Det och motståndet från våtdräkten gjorde att jag blev anfådd väldigt snabbt. När jag väl slappnade av i vattnet blev det lite lättare. Nu såhär i efterhand känns det skönt att känt hur det kommer att kännas. När vi var påväg att passera 500 meter tänkte jag att "det räcker väl för idag", då drog Lina på stora "kom igen vi kör lite till". Hennes lilla kommentar gjorde att vi simmade lite mer än 1 km. Alltså har jag idag simmat samma sträcka i öppet vatten med våtdräkt på som ska simmas i Vansbro. Tjoohoo! Det blir lätt som en plätt!

1 kommentar:

  1. Åh va duktig du är!! ja, Lina med såklart :-) Ser mysigt ut..hihi!! kram

    SvaraRadera