lördag 14 april 2012

Cykling - fast ingen ny cykel

Cykling 50 min - 10,6 km
Idag när vi skulle ta oss till cykelaffären såg det ut såhär (;?@&##!!!!). Vad är detta?
Detta innebar ju att det inte fanns inte en chans på miljonen att kunna provcykla någon cykel. Och expediten ville helst inte sälja en oprövad cykel, och det är väl riktigt. Jag har ju mer en än gång köpt en grej i stunden hette, som sen inte varit helt hundra. Dessutom fanns inte den cykel som vi önskade inne - så den fick beställas. Åh - två ting som jag inte kunnat påverka (ruttet väder och ingen cykel hemma). Jag hade lite svårt att ta detta så D fick med sig en mycket negativt laddad fruga hem. Jag ville ju cykla idag på nya cykeln! Kanske är jag lite extra "surig" pågrund av avsaknaden av socker...ja jag vet inte, sur var jag i alla fall. Nu är i alla fall denna fin fina cykel beställd.
Nishiki - Comp hybrid och en massa bra komponenter!

Efter att jag legat och kännt mig miserabel och fullkomligt olycklig så såg det ut såhär utanför fönstret:

Vägarna hade torkat upp och nästan all snö var borta. D tog tjuren vid hornen och försökte få mig på bättre humör genom att locka ut mig på en lite familjtur till stallet. Och då blev jag så här glad:


 Efter en tur med familjen kunde jag släppa att mitt köp-behov inte fick stillas idag. D kommer åka in och hämta ut vår nya fina cykel under veckan - och sommaren har ju inte ens börjat (om den någonsin kommer).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar