tisdag 10 april 2012

Cross och inget socker

Crosstrainer 60 min
Ställde mig på vår crosstrainer i 60 min med ny härlig träningsmusik i öronen. Jag blir verkligen påverkad av bra träningsmusik. Har mycket lättare för att köra hårdare och längre. Ett skönt bas pass.

Är också inne på tredje dagen utan sötsaker - gud så sugen jag är mest hela tiden. Att säga att jag förmodligen är en "gotte-gris" är en underbedrift. Jag skulle nog kalla mig själv för socker-narkoman. Fast jag hoppas att jag aldrig kommer till den punkten att en kaka blir värd 385 kr, för då har det gått riktigt långt! RIKTIGT LÅNGT! Vad gör jag då när suger sätter klorna i mig? Jo jag äter lite nötter och russin. Det är ju inte helt optimalt att äta nötter hela tiden - men om det kan hjälpa mig att tagga mer suget kommer jag använda mig av det. Undra hur det går för Anna?

6 kommentarer:

  1. När jag läste om er utmaning, så tänkta jag: precis det där behöver jag också. Sen satte jag i mig en påse godis...så sockerberoende. Dagen efter tog. Jag mig i kragen och avstod, jag med. Så nu sitter K ensam i soffan och tuggar på sitt söta. Och jag dricker te.
    Så tack för inspirationen, jag ska också kämpa mot mott sockerberoende!

    SvaraRadera
  2. Jaj just det, lite pepp också! Kämpa på, det är värt det!

    SvaraRadera
  3. Du får gärna haka på - vi kan köra om startpengar till tjejvättern. Äter du betalar du, ätar jag betalar jag. Slut mål är den 3 maj!

    SvaraRadera
  4. Russin... det är ju 60% socker... ;)
    http://www.fineli.fi/food.php?foodid=428&lang=sv

    SvaraRadera
  5. Anonym - Det är sant att det är mycket socker i russin, men på något helt ovetenskapligt sätt känns det bättre än godis och andra sötsaker. Vidare är det inte allt socker som vi skär ned på utan mer på sånt som kan beteckanas som sötsocker (godis, fika, läsk, glass). Tack för tipset på hemsidan!

    SvaraRadera