tisdag 9 november 2010

Nu är det bara att tuta och köra!

Nu är förlossningen förbi, och vilken förlossning det blev. Det är bland det häftigaste jag varit med om. Ut kom en vacker människa - en under bara liten flicka. Det känns som en hög vinst både med förlossningen och lillskrotan. Nu kan jag klättra upp på Himalaya om jag vill - det är så jag känner mig. Jag tog ingen smärtlindring och var helt klar i huvudet för att kunna ta emot henne med alla mina sinnen. Det tog en timme från det att vi kom till sjukhuset till det att hon var född. Det häftigaste var att känna "nu kommer hon ut" och sedan bara följa kroppen. För min kropp kan föda barn - bara jag litar på min egna förmåga.

Nu följer några veckor med vila och återhämtning för att sedan runt jul börja med träningen ÄNTLIGEN!!! Och vad jag har längtat. Just nu står en pulsklocka högst upp på önskelistan, en från Garmin.
Den mäter tid, kalorier, puls men även avlagd sträcka. Å en sån vill jag ha!

Tänkte även testa på lite medelhavskost och se om det är gott. Ska se om jag hittar något gott recept på nätet!


Detta är medlehavskost:

DET HÄR KAN DU ÄTA LITE AV:
Smör, mjölk, ost.
Rött kött och fläsk.
Rött vin.

UNDVIK:
Läsk och sötade drycker.
Kakor, godis.
Vitt bröd.
Processat kött som charkuterivaror och korv.

Bra att ha hemma:
Vitlök, gul lök, röd lök.
Bönor på burk.
Pasta, gärna fullkorn.
Ris.
Potatis.
Nötter, jordnötter, mandlar.
Knäckebröd.
Äpplen, apelsiner, citroner, lime.
Tomater, färska och på burk.
Sallad, rucola, bladspenat, isberg.
Morötter, rödbetor, gurka, paprika.
Olivolja och rapsolja, vinäger.
Flytande margarin, lättmargarin.
Minimjölk, lättfil, mellangrädde.
Yoghurtglass.
Eko-ägg.
Färska kryddor.
Hårdost 17 procent, mozzarella, halloumi.
Svarta oliver.
Sardiner.
Rökt och torkad skinka.
Lax och räkor i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar