lördag 13 november 2010

Viktiga kg!



Ja, då var steget taget - jag har gått med i viktklubben. Där ska jag skriva in vad jag äter och hur mycket av allt samt skriva in det jag motionerar! Det ska bli både spännande och lite skrämmande och se hur det är ställt med vågen. Min motivation är följande:

Förbättra mina möjligheter att åldras och leva sunt med min man och våra barn! Undvika överviktssjukdomar! Vill kunna springa 5 km utan problem! Vill ha en bild av mig själv som en hälsosam och aktiv person. Vill kunna handla kläder på rea och på vanliga butiker. Vill vara en förebild för mina barn!

Känns helt okej! Nu söker jag bara med ljus och lykta efter goda och nyttiga mellanmål.

Idag bär det iväg till stormarknaden COOP för lite påfyllning av mat. Vi ska också möblera om TV-rummet för att se om vi får plats med en ny spelenhet...jag är ju barnsligt förtjust i att möblera om så nu kliar det i fingrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar