söndag 28 november 2010

Utvilad - underbart

Inatt har jag nästan fått en hel natt - hon ville bara ammas i gång...underbart. Det känns som om jag sovit två dagar i rad - så uttorkad på sömn är jag.

Middagen var super trevlig. Vi pratade om vår förlossningar (förståss) och annat som man i bland behöver lufta på. Det är ganska högt i tak på middagarna och man har rätt att vara sig själv (vilket är super skönt). Lillskrotan sov nästan helat tiden och trivdes också vilket var skönt.

Jag stack ut hakan och berättade att jag skriver en blogg (har även bjudit in svärfar och faster Å). Jag har ju bestämt att jag ska lämna ut den till folk som jag tror kan peppa mig när det känns tungt och jobbigt med min viktminskning. Det känns lite läskigt, men tjejerna som var med under kvällen är alla underbara så det ska nog gå bra.

Nu när jag ändå är inne på att pressa mig själv lite så kan jag väl löpa hela lina ut och skriva ut min vikt här i bloggen. Jag väger 121.3 kg och behöver verkligen gå ned i vikt. Jag har hittills gått ned 3.7 kg på 2 veckor (sedan jag gick med i Viktklubben) och mitt mål till en börja är att gå ned 30 kg. Jag har inte vägt 90 kg på över 5 år och då kunde jag köpa kläder i vanliga butiker - det skulle vara så kul och skönt att kunna göra det igen, för kläder för stora är tokdyra.

Tack så mycket för god mat P och en trevlig kväll tjejer!

3 kommentarer:

  1. WOW! duktigt!! det är ju jättebra att gå ner så mkt på bara två veckor! Du verkar så peppad! jättebra ju! (önskar jag vore lika peppad..)
    Ska bli så mysigt att ses i em. Kram

    SvaraRadera
  2. Men vi har bara 2.40 i takhöjd... :)
    Det var jätteroligt att du kom och att få laga mat till er alla. Jag börjar mer och mer gilla dessa lördagar, om än få, som man får vara sig själv (inte bara mamma) och ventilera det man behöver. Tack för att du finns Katta! Kram

    SvaraRadera
  3. Du är galet duktig Katta. Så roligt att se hur taggad du är nu och att det ger resultat.
    Kram

    SvaraRadera