tisdag 3 januari 2012

Stavgång - tjofallerallela..

4,6 km - 46 min stavgång
Jo, här var det livat! Stavade iväg mig själv och vännen Jenny på en stormig runda. Emil (stormen) flåsade oss i nacken mest hela tid. Men efter en stund var ången uppe och humöret på topp. Jenny tycket nog att jag gick lite snabbare än vad jag brukar, beror nog på stavarna.


Vidare lärde Jenny mig hur kondition kan mätas. Om man går upp för en backe ökar pulen med typ 200 % ( iaf min). Jag flåsar och frustar som en jagad älg. Det är helt okej enligt henne. Det viktiga är att kolla hur lång tid det tar att återgå till normal andning efter backen. Ju kortare tid, desto bättre kondition. Vi gick upp för en ganska brant backe, och jag tycker nog att jag återfick mig normala andning rätt fort...ja ja hyfsat fort iallafall. Så alla ut och flåsa i backarna och ta tid efteråt hur fort ni känner er normala igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar