måndag 7 februari 2011

Träningshelg+ god mat

Nu är det måndag och helgen har bara flugit iväg. På lördag förmiddag spelade Mickis match i Viksjö. När de hade samling och så passade jag på att jogga runt lite i Viksjö. Har aldrig varit där innan men nu har jag avverkat 5 km till fots där. Min klocka är underbar. Jag kunde bara börja gå/springa i en riktning och så mätte klockan hur långt jag tagit mig. Sedan var det bara att vända när klockan visade 2,5 km så totalen blir 5 km. Jag och Daniel har insett att om jag ska hinna träna den mängden som behövs för min del måste vi ta vara på alla chanser som ges och nu blev i samband med Mickis match. Matchen slutade med förlust för Mickis lag, men Mickis var en stjärna i målet.

På kvällen bar det av till tjejmiddag hos Fia. God mat, dryck och trevliga kompisar blir alltid en lyckad kompott av härliga diskussioner - det absoluta favvo ämnet måste nog alltid vara förlossningar. Ett återkommande ämne. Jag (och några till) lämnade inte Fia förrens runt halv två på natten. En tok lyckad middag!

På söndagen var det dags för barnvälsignelse för barnens kusin och då Lina var tokförskyld valde vi att jag och Lina inte skulle med. Istället gick vi ut på promenad (för hon sover ju bara när vagen rullar) - en riktigt lång promenad - 9,1 km. Jag gick och gick och det kände som om jag aldrig kom fram. Jag joggade lite också med det la jag ner när jag insåg att 9,1 km är ganska långt första gången. Men jag kom hem på den härliga tiden 1 h 45 min - nu kan det bara bli bättre. Jag tror också att jag måste acceptera att 9,1 km inte är så långt, det får bli min nya 5 kilometare!

1 kommentar:

  1. Coolt 9,1 km. Om Klara är frisk igen (och ingen annan blivit sjuk) så tycker jag vi tar Kungsängen svängen på torsdagmorgon.

    SvaraRadera