fredag 25 februari 2011

Småbarnsår

Nu tror jag att jag vet vad som menas med småbarnsåren. Nu tror jag att jag förstår hur det är att vara riktigt trött. Nu förstår jag hur det är att inte sett sin man på länge. Nu tror jag att jag ska hylla alla ensamsåtende föräldrar som kämpar på och dra hela lasset själv.

Jag älskar mina barn över allt på hela jorden. Jag skulle offra min högra arm för deras skull...men på nätterna när jag går ner och blandar en flaska ersättning till Lina eller när lillkillen kyper ner i vår säng och lägger sig med huvudet på Daniels mage och fötterna i mitt ansikte eller när man hör att stora tjejen ännu en gång drabbats av den stora vinterkräksjukan, önskar jag, mest av allt, att på checka in på ett hotell och bara få sova själv helt ostört...bara en gång!

...bara en gång...

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar..En natt på hotell vore underbart! Visst märks sömnbristen mer nu? när ni har två småbarn. Det är först nu ni ser skillnaden, när ni har två småbarn eller hur?! :-) Jag har alltid sagt att ETT barn, det är a piece of cake! (ni har ju tre..men du fattar va jag menar :-) Men jag håller med dig, en stor eloge till dom ensamstående! bamsekram!

    SvaraRadera