torsdag 17 maj 2012

57,2 km

Cykling 57,2 km - 2 h 43 min
Idag var det tur att Lina skulle med ut på cykeltur. För hade inte hon varit med hade det aldrig blivit av. Jag skickade till och med ett sms till henne där jag skrev "är det inte lite blött och kallt ute?" allt för att locka henne till att svara "ja, vi skiter i det". Men hon köpte inte det så lätt, så ut på cykel blev det.

Rundan utgick hemifrån till Bålsta och vidare mot Enköping. Vid Ekolsund vände vi hemåt igen. När vi passerat 33 km behövde jag stanna för att strecha ut låren. Passade även på att käka en banan. Vi hade tagit oss uppför galet många och långa uppförsbackar. Jag lovar en back upplevs helt annorlunda på cykel än i bil. Jag kände mig tung i benen nästan hela rundan. Det kändes som om något höll mig i jackan för att bromsa mig. Mitt vatten tog slut i Bålsta påvägen hem igen - det är tur att det finns vätskekontroll vid tre platser utmed banan.

Hur har det känts i benen under dagen då? De har varit stumma. Jag har haft ont i huvudet. Jag har drukigt mycket vatten under dagen. Benen är som gele, ingen kraft i dem alls. Undra hur det blir efter 100 km???



4 kommentarer:

  1. Du måste äta mera än en banan under cyklingen, russin, nötter, mandlar, energibar! Prova med en Resorb på morgonen innan cyklingen och drick jättemycket vatten under tiden du cyklar. //Pysse

    SvaraRadera
  2. Jo tack jag förstår det nu :) Nästa gång hänger jag på cykelkorgen och fyller den med läckerheter!

    SvaraRadera
  3. Du är sjukt duktig, fattar inte hur ni klara så länga stäckor. Jag är helt slut efter två mil. Du är en riktig insperationskälla för mig. Ska försöka hitta en runda på tre mil, eller har du någon sån att dela med dig av??

    Kram

    SvaraRadera