söndag 25 september 2011

Lördag!

Efter en väldigt intensiv vecka på jobbet kom lördagen med stormsteg. Vi hade inte planerat någonting, vilket öppnade för en hur skön helg som helst. Lördagar betyder vakna tidigt för den morgonen är det min tur att ta hand om barnen, så får Daniel lite sov morgon. Jag sover istället långre på söndagen.

Efter frukost gick Daniel ut och sprang och jag lekte lite med Hugo, medan Lina sov första passet. Efter lunch packade vi in barnen i cykelkärran och drog till stallet. Doften av häst och hästskit fick minnen från stallet-tiden att svicha förbi min näthinna. Jag har ett gammalt förflutet som häst-tjej och då har man ju hängt en del på stallet. Kalla tår som nästan faller av, hungrig maga bara för att man glömt bort att äta för att det varit så roligt, ridläger, häst-bett blå märkte på armen, flugor, tunga hö-balar, super coola balla stalltjejer som man nästan var lite rädd för...för att nämna några minnen.
Hugo sa att han ska rida på riktiga hästar nästa gång vi kommer dit. Nu räckte det med en häst i trä.

På vägen hem somnade Lina i stolen...det ser ju så "läskigt" ut när huvudet bara hänger.

Kvällen fördrevs sovandes i Daniels knä...var så himla trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar