söndag 4 september 2011

...jobb, sjuk, träna...

..nu gäller det att vara snäll mot sig själv. Vissa skulle nog tolka in det som att vila, vila, vila...men jag menar - nu gäller det att hålla i träningen, dricka C-vitamin och avsätta tid för träningen. Snällheten ligger i att sänka kraven, kraven på allt. Jag behöver inte vara en super mamma med hembakta bullar på Linas barnvälsignelse, träningen behöver inte vara i över en timme och jag ska tvinga mig i säng kl 21.30 i den kommande vecka som kommer.

Veckan som varit har jag börjat nytt arbete, tagit mig genom höstens värska sort av förkylning, haft sjuka barn hemma och på grund av sjukdom inte kunnat träna. Den har varit blandad med nya intryck och dippar och uppgångar. Omtumlande och häftigt. Nu gäller det att samla sig själv och börja om. Börja om med nya förutsättningar, börja om med nytt utgångsläge. Siktet är fortfarande inställt på marathon i Berlin 2013 och kul ska jag ha hela vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar