tisdag 9 september 2014

Ut ur trygghets zonen, eller var det ut ur bekvämlighetszonen...

Har den sista tiden tagit det lite lugnare gällande maten och träningen. Har njuti av mina tappade kilon. Kläderna sitter bättre och kroppen känns lite lättare. Har till och med ätit godis, inte bra, men bra att jag mådde illa och fick sprängande huvudvärk - så det verkar uppenbarligen inte bra för min kropp. Men nu tänkte jag köra ett pass till med strikt kost och frekventare träning.

Det upplägg som jag fick av PT Daniel är väldigt svårt för mig att hålla, då jag känner att jag inte vill vara utan den vanliga tiden med mina barn. Ni vet tiden då man bara kan krypa ned i soffan och läsa en bok tillsammans med knattarna eller sortera i lilla L dockhus bara för att det fanns tid. Jag tycker inte om när tiden är bokad till max, utan jag vill ha utrymme för att kunna reflektera och samla mig. Och tyvärr upplevde jag att det programm som jag fick gjorde att jag upplevde mer stress än vanligt. Jag blev lite för sträng mot mig själv. Hans program är jätte bra, bra övningar och ett väldigt detaljerat upplägg. Jag kommer fortfarande att tillämpa hans program, fast i långsammare takt. Den vikt jag har dragit på mig är stor och det krävs tid och tålamod för att kunna bli av med den. Matupplägget som PT Daniel lagt upp är helt suvärent, så det kommer jag fortsätta att praktisera. Dock kanske något mindre portioner. Det handlar fortfarande om plus och minus, det ska mindre in och plus som ska ut. 

Som jag skrev ovan vill jag inte vara utan den vanlig tiden med barnen så idag gav jag mig ut på en tidigt power walk, mycket tidig power walk. Jag gjorde det bara för att jag ska kunna vara med barnen i eftermiddag utan att känna mig jagad av att jag borde det ena och det andra. Om andan faller på för träning, kanske med barnen, så är det bara ett plus.

05:25 var jag ute och gick, faktis ganska skönt att komma ut. Lugnt och stilla.
 
Hemkommen, tycker jag fortfarande ser lite sov-trött ut. 

Nu så här i efterhand var det inte så himla svårt att gå upp, men jag ska inte kaxa upp mig vi får se hur det känns om en vecka :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar