söndag 14 september 2014

Bästa helgen på länge - både själsligt och kroppsligt

Idag väger jag minder än vad jag gjorde när Hugo föddes. Denna vikt har jag inte haft sedan han föddes - fattar ni hur stort detta är? Fortfarande tresiffrigt, men verkligen på väg åt rätt håll. BRA DÄR!

Dagens morgonpromis - tjohoo!

I helgen har även det varit traditionell tjejmiddag med alla goa tjejer och jag vill passa på att hylla en av dessa kvinnor. Upplägget med middagarna är att när en middag varit, bjuder frivillig in till nästa - och så rullar det på och det har det säkert gjort det i 5 år. Syftet är att vi tjejer ska träffas och snacka, boosta oss själva med lite "girl power". Och det är så roligt! Det blir heta diskussioner och det blir ofta samtal om förlossningar - underbara och ibland blir det väldigt personligt. Stämningen är avslappnad och välkomnade och nya "kvinns" har hoppat på allt eftersom. Vissa har flyttat och andra har valt att inte komma med mer. Men det som hände i fredags krävs det både mod och självinsikt för att göra. 

En av tjejerna som sagt att hon gärna vill ha över oss på mat, fick inte sin vardag att gå ihop. Så hon meddelade oss andra på natten mellan torsdag och fredag att hon inte fixade att ordna middagen. En stor eloge till henne. För jag är ganska säker på att 95 % av oss andra kvinnor på jorden hade inte sagt något utan bitit ihop och stått ut. 95 % av oss kvinnor hade stressat och vänt ut och in på oss själva bara för att det ska vara så. Jag vill skriva om det här för att uppmärksamma att våra familjer är inte perfekta, vi kvinnor är inte heller perfekta och man tål inte hur mycket som helst. Så bra gjort! En självklarhet för vissa, men absolut inte för alla. 

1 kommentar:

  1. Shit va du är duktig! grattis vännen! (önskar jag kunde stå emot sötsuget lika bra som dig..) Tack för mysig tjejmiddag!! du är bäst som kunde rodda om allt på en dag..! kram

    SvaraRadera