måndag 15 september 2014

Valmöjligheter


Alla dessa val och då tänker jag inte på valet som hölls igår. Ett val i mina ögon var ödesdigert på ett sätt. Men detta ska inte bli politiskt. 

Nej jag syftar på den inre diskussion jag har med mig själv. Oftas vid denna tiden på dygnet, typ 15-18:30. Ofta är jag tok hungrig denna tid och sötsuget är helt galet. Jag känner mig helt fixerad vid tanken att köpa något, gärna choklad och äta denna god lilla goding. Hur blir man av med dessa tankar? Hur slutar man...Kanske tillräckligt många gånger så blir det en vana...men jag slutades i augusti...ändå är suget så starkt. 

Idag sa jag nej, men är så trött på denna inre dialog. 

2 kommentarer:

  1. Håller med dig..så jefla svårt med sötsuget..blir tokig..!! ibland vinner den dåliga sidan, ibland står jag emot..men usch, va jag måste kämpa..:-( Jaja..livet är inte lätt helt enkelt... kram

    SvaraRadera
  2. jag tycker du är duktig ge inte upp kram mamma

    SvaraRadera