söndag 10 mars 2013

En tur till badhuset

Efter vasan har det varit ganska långsamt tempo. Jag har försökt att aktivera mig men det har varit begränsat på grund av en oerhört känslig liten sak som kallas svanskota. Jag har inte kunnat sitta längre stunder (bra i och för sig), jag har inte kunnat ligga ordentligt och inte heller träna ordentligt. Men idag har det känts bättre än på länge.

Jag vilade en vecka efter vasan sedan har det blivit lite crosstrainer och vattengympa. Hela tiden har jag haft ont och käkat smärtstillande. Idag träffades Lina och jag för att simma på badhuset och det gick riktigt bra. Det kanske håller på att vända efter kraschen under tjejvasan. Totalt idag blev det 1,1 km blev det + 10 min vattentramp.

Jag simmar ju med kompisen Lina och hon är ju grymt snabb och ser galet proffsig ut. Hon kör med badmössa och snygga glasögon. När jag är med henne kör jag också med badmössa, för det känns liksom okej, jag hänger ju med en riktigt simmare, men när jag kör själv vågar jag inte det. Så när är det okej att köra med badmössa? Löpar byxor kan man, läste jag på Marathonmia's blogg, när man kan löpa i en minut...och jag kan ju springs en minut så tajta löpare byxor har jag...och jag kan ju nästa crawla så kanske det är grejen som gör att det är helt ok med badmössa...

2 kommentarer:

  1. Klart du ska ha badmössa! Du crawlar fint och är en fena på att simma riktigt ryggsim. Vänta bara tills jag fått dig o simma fjäril också...

    SvaraRadera
  2. Hahaha...fjäril låter spännande och som en bra målbild. Tack för du alltid hänger på och hjälper till att dra.

    SvaraRadera